5 قدم برای انتخاب بهترین سامانه پیامکی

مسیری که می‌خواهیم با هم پیاده‌روی کنیم، کلاً 5 قدم بیشتر ندارد؛ پس اگر سر جمع، چند دقیقه وقت شریف‌تان را به من بدهید، کلاف سردرگم ذهن شما آرام آرام باز می‌شود و با خیال راحت می‌توانید سامانه پیام کوتاه مناسب برای کسب‌وکارتان را پیدا کنید.

قدم اول: سامانه پیامکی شما باید تمام اپراتورهای قانونی مخابرات را پوشش دهد

سامانه‌های پیامکی مانند پلی میان شما و مخابرات عمل می‌کنند. در حقیقت مخابرات به اپراتورهایی مانند ایرانسل و همراه اول پیش‌شماره‌هایی را برای ارسال پیامک اختصاص می‌دهد.

برای انتخاب سامانه پیامکی اولین چیزی که باید به آن دقت کنید، این است که سامانۀ مورد نظر، تمام اپراتورهای قانونی ایران را پوشش دهد و از اپراتورهای غیرمجاز و غیر‌قانونی تغذیه نشود. برای اینکه با اپراتورهای مختلف و تفاوت‌هایشان آشنا شوید، می‌توانید به مقالۀ تفاوت خطوط متفاوت برای ارسال پیامک در وبلاگ ما مراجعه کنید.

بنابراین بهتر است برای پیشگیری از ضرر و زیان، خدمات پیام کوتاه را فقط از شرکت‌های معتبر و ثبت‌شده بگیرید؛ چراکه درصورتی‌که شرکت مورد نظر از لحاظ قانونی ثبت شده باشد، شما این امکان را دارید که درباره اطلاعات ثبتی شرکت و شناسه ملی موسسان آن، به‌طور کامل تحقیق کنید.

قدم دوم: ویژگی‌های سامانه را بررسی کنید

شما بهتر از هر کس دیگری مشتریانتان را می‌شناسید؛ بنابراین بهتر از هر کس دیگری می‌دانید که چه سرویس‌هایی را برای بازاریابی پیامکی نیاز دارید. مثلاً کسب‌وکار شما ممکن است به امکاناتی مثل نظرسنجی، قرعه‌کشی و چیزهای دیگری از این قبیل نیاز داشته باشد. بعضی از سامانه‌های پیامکی برای این امکانات هزینه‌های جداگانه‌ای را دریافت می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین عناصر بازایابی پیامکی شما، دیتابیس Database مشتریان شماست. بنابرین دقت کنید که سامانه پیامکی انتخابی‌تان قابلیت اتصال به وب‌سرویس را داشته باشد تا بتوانید به‌راحتی به اطلاعات و شماره‌های مشتریان‌تان دسترسی داشته باشید.

یکی از بهترین راه‌هایی که بتوانید ویژگی‌های سامانه‌های مختلف را بررسی کنید و پنل مورد نظرتان را انتخاب کنید استفاده از نسخۀ تست رایگان یا دموی آنهاست. در بیشتر سامانه‌ها این امکان وجود دارد؛ برای مثال ما در ملی پیامک امکان سه روز تست رایگان را برای شما گذاشتیم تا فرصت داشته باشید تمام زوایا و امکانات پنل اس ام اس انتخابی‌تان را بررسی کنید، فقط کافی است که در سایت ما ثبت نام کنید.

امکانات بهترین سامانه پیامکی

قدم سوم: هزینه‌ها و تعرفه‌های سامانه های پیامکی مختلف را بررسی کنید

شاید ندانید اما خرید پنل اس ام اس رایگان گران‌ترین انتخاب شماست. اگر یک بازۀ طولانی‌مدت را در نظر بگیرید، پنل اس ام اس رایگان بیشتر از پنل‌های پولی برای شما هزینه دارد. چراکه تعرفۀ پیامک این سامانه‌ها عموماً بالاتر از تعرفۀ پیامک پنل‌های پولی است و معمولاً هزینۀ پیامک‌های ارسال نشده (لیست سیاه مخابرات) را به شما باز نمی‌گردانند.

بنابراین تنها به ارزان‌بودن و کم‌قیمت‌بودن سامانه‌ها دقت نکنید. چراکه اکثر این هزینه‌ها صرف به‌روزرسانی‌های سیستم می‌شود و این به‌روزرسانی اهمیت بسیار زیادی برای شما دارد.

قیمت و نحوه واگذاری شماره‌ها را در سرویس‌دهنده‌های مختلف مقایسه کنید. واگذاری شماره پیام کوتاه توسط اپراتورهای همراه اول دائمی است، اما به دلیل ماهیت مجازی این شماره‌ها سندی مبنی بر مالکیت آن‌ها صادر نمی‌شود. راه حل این است که از سرویس‌دهنده بخواهید مالکیت شماره را در قرارداد به شما واگذار کند تا هرزمان خواستید آن را به سرویس‌دهنده دیگری منتقل کنید.

قیمت شماره‌های بر اساس پیش‌شماره آن‌ها کمی متفاوت است اما دانستن قیمت واگذاری دائم شماره‌های مجازی با پیش شماره ۳۰۰۰ کمک می‌کند تا شماره ها را با قیمت مناسبی تهیه کنید.

هزینه ارسال پیام کوتاه یک هزینه جاری است ازاین‌رو تعرفه ارسال پیامک در تعداد بالا روی هزینه‌ها تاثیر زیادی دارد. اغلب سرویس‌دهنده‌ها تعرفه ارسال پیام کوتاه را بر اساس میزان پیش‌خرید کاربر تعیین می‌کنند به این شکل که با پیش‌خرید بیشتر، تعرفه ارسال پیامک کاهش خواهد یافت. برای مقایسه تعرفه ابتدا متوسط تعداد پیامکی که در هرماه ارسال خواهید کرد برآورد کرده و بر اساس آن تعرفه‌ای که سرویس‌دهنده‌ها تعیین کرده‌اند را مقایسه کنید.

حداقل میزان پیش‌خرید پیامک را بررسی کنید. سرویس‌دهنده‌ها به دلخواه مبالغی را به‌عنوان حداقل شارژ تعیین می‌کنند که کاربر در هربار پیش‌خرید، باید مبلغی بیش از حداقل تعیین‌شده را پرداخت نماید. طبیعی است که حداقل شارژ هرقدر کمتر باشد بهتر است.

قدم چهارم: توجه ویژه‌ای به بحث پشتیبانی داشته باشید

خیلی وقت‌ها، پیش می‌آید که پیامک شما با تاخیر به مشتریان می‌رسد، یا اصلاً به دست آنها نمی‌رسد. بحث پشتیبانی خیلی خیلی خیلی مهم است. هر سیستم اینترنتی ممکن است ایرادات و به‌اصطلاح باگ‌هایی داشته باشد. این ایرادات به خودی خود چندان مهم نیستند، چیزی که مهم است، این است که سیستمی انتخاب کنید که در سریع‌ترین زمان ممکن بتواند ایرادات و باگ‌ها را برطرف کند.

دقت کنید که سامانه پیامکی شما پشتیبانی قوی و پاسخگو داشته باشد که در تمام روزهای هفته و حتی روزهای تعطیل به شما پشتیبانی دهد؛ چراکه شما قرار نیست فقط در ساعات اداری پیامک‌های خودتان را ارسال کنید. بچه‌های پشتیبانی ما در ملی پیامک در روزهای معمولی از 9 صبح تا 10 شب و روزهای تعطیل از 9 صبح تا 5 بعدازظهر در خدمت شما هستند.

انتخاب بهترین سامانه پیامکی

قدم پنجم: پنل اس ام اس شما باید یک بانک قوی و کامل داشته باشد

یکی از راه‌های شما برای بازاریابی پیامکی ارسال پیامک به بانک شماره‌های مختلف از قبیل بانک مشاغل، اصناف و ... است. بنابرین سامانه شما باید یک بانک کامل و جامع داشته باشد که شما بتوانید بر اساس بیزینس خود از بانک شماره‌های مختلف استفاده کنید. ما در ملی پیامک علاوه بر بانک شماره‌های مختلف، یک روش ارسال به نام پیامپ داریم که شما بر اساس منطقه‌ای که فعالیت می‌کنید، می‌توانید ارسال خودتان را انجام دهید. این روش ارسال پیامک برای کسب‌وکارهای کوچک معجزه می‌کند. برای آشنایی با این روش می‌توانید مطلب پیامپ، ارسال از روی نقشه را مطالعه کنید.

حرف آخر

حالا که پنج قدم اساسی را در یک پیاده‌روی آزمایشی کنار هم برداشتیم، وقتش رسیده تا با یک سرچ ساده در گوگل، وارد عمل شوید و پنل‌های پیامکی مختلف را در 5 قدم بررسی کنید. برای شروع می‌توانید تعرفه‌های ملی‌پیامک را چک کنید